Teatru

Unde-i soția? Nu e soția! Răspunsul stă…într-o cutie! La Grande Magia. La Bulandra

Bună seara și bine ați venit la spectacolul meu de magie! Aplauze, aplauze, vă rog, să destindem atmosfera! Așa, și dumneavoastră, domnițele de acolo! Așa așa, uite domnii ce nerăbdători sunt! Bun, cadouri pentru voi – hocus pocus! Și iatăăăă! Asistenta mea vi le oferă acum, și aplauze, vă rog! Poftiți!

Minunat! Eu sunt marele magician Otto Marvuglia (Virgil Ogășanu) și împreună vom asista în această seară la niște numere de magie fabuloase! E pregătită toată lumea? Unde sunt porumbeii? Unde e jobenul? Sarcofagul e pregătit?

(…ați citit bine, da da! Sarcofagul!)

DSC09328
foto: bulandra.ro

Bun! Iată și sarcofagul…sunteți gata? Acum…e cineva care  vrea să dispară?

  • Eu am dispărut la spectacolul anterior, nu mai vreau și acum, să nu mă alegeți tot pe mine, serios! – intervine Gervasio (Mihai Bisericanu).

În regulă. Poate o doamnă? Se oferă o doamnă? Haideți, cu încredere!

  • Eu mă ofer! (Și se ridică Marta di Spelta (Anca Androne), venită la spectacol alături de soțul ei, un om bogat, Calogero di Spelta (Răzvan Vasilescu). Să nu mai fi fost Marta fericită? De ce să vrea să dispară?)

Minunat, doamnă! Gata, intrați în sarcofag! Magia se întâmplă! Hocus-pocus!

Perfect! Să deschidem acum sarcofagul…Priviți! Nu mai e nimeni înăuntru! Veniți, cercetați. E convinsă toată lumea c-a dispărut, da? Perfect! Astea fiind lămurite, încheiem spectacolul acum. Vă mulțumesc! La revedere!

  • Stați, stați! Îmi vreau soția înapoi! Am înțeles, magie magie, dar haideți, aduceți-o înapoi! (urlă disperat bogătașul Calogero di Spelta)
DSC00043
foto: bulandra.ro

 Magicianul, mirat: pe cine să aduc? Sunteți sigur că ați venit cu cineva astăzi la spectacol? Domnule, treziți-vă! Totul e o iluzie! Nu știu ce îmi spuneți, spectatorii sunt și ei de față, nu v-au văzut să veniți cu cineva astă seară aici (spectatorii confirmă), dar fac un lucru pentru dumneavoastră, domnule: vă dau o cutie. Luați-o. Țineți-o strâns. Depinde numai de dumneavoastră dacă soția reapare sau nu. Cum? Foarte simplu! Când veți fi convins că soția este în această cutie, o veți deschide cutia și soția va ieși din ea. Dacă nu veți crede asta, soția nu va mai apărea nicicând. Deci? Sunteți convins? Haideți! Deschideți cutia! Haideți!

Notă: cam așa se prezintă situația în piesa „La Grande Magia” de la Teatrul Bulandra. O iluzie fabuloasă despre viață, despre acel fir de înaltă tensiune care leagă stâlpul comediei, de cel al dramei…Am vrut să redau o foarte mică parte din această magie, suficient cât să vă fac curioși (sper) și îndeajuns încât să nu vă fur plăcerea de a-i descurcați voi ițele. Pe toate! 🙂

Unde-a dispărut personajul Marta? Care este povestea acestui surprinzător magician Otto? Unde e vraja? Dar unde se rupe ea?…Sau nu se mai rupe? Cine e capabil să spună cât e adevăr și cât e iluzie? Sau o fi totul o iluzie? Și cel mai important…deschide Calogero di Spelta cutia?

P.S.: A fost prima piesă de teatru în care l-am văzut jucând pe Răzvan Vasilescu. Și m-am blocat. Efectiv…L-am revăzut apoi și-n „Meșteșugul vieții”, tot la Bulandra, piesă despre care voi scrie în curând. Până atunci, mergeți să vedeți „La Grande Magia”. Se joacă vineri, pe 12 mai. La ora 19:00. La Sala Liviu Ciulei. Și nu, nu e o iluzie! 🙂